Digitalne tehnologije nam omogućavaju da dopremo do mnogo šire publike nego ikada ranije i da pri tome budemo veoma kreativni. Međutim, nove tehnologije nam omogućavaju i mnogo više. Pomoću njih možemo da se udružimo sa umetnicima iz celog sveta i zajednički stvorimo nova umetnička dela. 

Ovde se možete upoznati sa primerima upotrebe digitalnih tehnologija od strane britanskih institucija kulture i pojedinaca pri promociji njihovog rada.

Virtuelni hor Erika Vitakrea

Erik Vitakre je jedan od najpopularnijih kompozitora današnjice, uvaženi dirigent i javni govornik i trenutno je kompozitor na Kembridžu. Virtuelni hor je globalni fenomen koji povezuje soliste iz celog sveta kroz upotrebu novih tehnologija. 

Ovaj projekat započet je 2009. godine kao eksperiment u upotrebi društvenih mreža kada je mlada žena otpevala Erikovu kompoziciju "San" i podelila snimak na YouTube-u. Erik je nakon ovoga pozvao sve svoje obožavaoce da snime kako pevaju ovu pesmu i podele taj snimak. Bio je veoma impresioniran rezultatom tako da je rešio da snimi sebe dok diriguje kompoziciju ‘Lux Aurumque’ dok ostali učesnici pevaju uz nju, i tako je nastao prvi virtuelni hor.

Danas, ove snimke je pogledalo preko 15 miliona ljudi, što je inspirisalo soliste iz celog sveta da se priključe. Prvi hor je imao 185 solista dok poslednji, četvrti po redu, ima preko osam hiljada članova iz preko 100 zemalja.

 

Digitalna pozorišna produkcija "Bordergame" Nacionalnog pozorišta Velsa

Nacionalno pozorište Velsa je osnovano 2009. godine i za kratko vreme je steklo reputaciju veoma inovativne institucije zbog svojih predstava koje se održavaju na različitim lokacijama, od šuma, preko plaža i noćnih klubova, pa do avionskih hangara.

Bordergame je postavljen u zamišljenu budućnost u kojoj su Engleska i Vels podeljeni granicom. Publika predstavu prati uživo, ali i preko interneta, i aktivno učestvuje u njoj u realnom vremenu. 2014. godine "Bordergame" je dobila "Space" nagradu, novo priznanje u oblasti digitalnog pozorišta koja podstiče pozorišta širom Velike Britanije da kreiraju jedinstveno pozorišno iskustvo.

 

British Council kolekcija "Muzeji bez zidova"

Od 1939. godine sakupljamo umetnička dela britanskih umetnika sa ciljem da u zemljama širom sveta promovišemo dostignuća najvećih britanskih umetnika i dizajnera. Ova kolekcija nema stalan prostor u koji je smeštena te je zbog toga i dobila naziv "Muzej bez zidova". Ona se danas sastoji od preko 8.500 umetničkih dela, od slika i grafika, preko crteža, fotografija pa do multimedijalnih instalacija. Ova dela se nalaze u našim kulturnim centrima u preko 100 zemalja sveta, a veliki broj se nalazi i u različitim muzejima i galerijama na dugoročnoj pozajmici. Ova kolekcija je 2001. godine dobila međunarodnu ARCO nagradu za doprinos promociji i edukaciji publike o savremenoj umetnosti na međunarodnom nivou.

Nedavno smo se udružili sa Google Cultural Institute i omogućili pristup delima iz našeg "Muzeja bez zidova" kroz virtuelnu umetničku galeriju.

Digitalni filmski festival "fiveFilms4freedom"

"fiveFilms4freedom" je bio prvi globalni digitalni LGBT filmski festival koji je British Council organizovao istovremeno u 135 zemalja sveta. Zajedno sa Britanskim filmskim institutom i njihovim filmskim festivalom BFI Flare rešili smo da podelimo pet LGBT filmova putem interneta u nadi da će doći do globalne publike.

Filmove su imali prilike da pogledaju stanovnici 135 zemalja sveta, a pridružila im se i publika iz zemalja u kojima je biti gej kažnjivo zakonom, pa čak i smrtnom kaznom. Tokom festivala, uz pomoć društvenih mreža, govorili smo o pravima LGBT osoba u različitim zemljama. Kroz ovu kampanju uspeli smo da dođemo do 15 miliona ljudi iz celog sveta. Kroz digitalne kanale bili smo u mogućnosti da dopremo do ljudi do kojih ne bismo bili mogućnosti da dođemo na drugačiji način.