Mediji mladih na Zapadnom Balkanu
Istraživanja dosledno pokazuju da skoro polovina mladih na Zapadnom Balkanu ne veruje medijima. Mladi prevashodno koriste onlajn izvore informacija, sa naglaskom na društvenim mrežama i međusobnoj razmeni. Tek mali broj mejnstrim medija obrađuje teme koje su od značaja za mlade, koje se bave mladima ili su obrađene od strane mladih.
Da se čuje glas mladih
Finansijska nestabilnost, velika fluktuacija zaposlenih, nedostatak geografske različitosti, poteškoće u angažovanju publike i nedostatak menadžerske i novinarske stručnosti samo su neki od izazova sa kojima se mediji mladih suočavaju.
Uprkos ovim problemima, ovi mediji proizvode visokokvalitetan sadržaj od značaja za mlade i omogućavaju da se čuje glas ove nedovoljno zastupljene grupe.
Program Media for All usmeren je na unapređenje kapaciteta medija mladih za izradu kvalitetnog, relevantnog, etičkog i rodno osetljivog sadržaja, povećanje interesovanja i angažovanja mladih u medijima na lokalnom nivou i olakšavanje regionalnog umrežavanja mladih u medijima.
Prilagođena obuka namenjena medijima mladih
U saradnji sa Mediacentrom iz Sarajeva, osmislili smo prilagođeni program instrumentalnog mentorstva za medije mladih na Zapadnom Balkanu. Tokom perioda od tri meseca, od septembra do novembra 2021, mediji će raditi sa iskusnim medijskim profesionalcima na raznim temama koje se bave svakodnevnim aktivnostima.
Pitali smo medije mladih na Zapadnom Balkanu o obuci i podršci koji bi im bili najkorisniji i, na osnovu povratnih informacija koje smo od njih dobili, identifikovali smo teme za aktivnosti u okviru instrumentalnog mentorstva.
Teme obrađene u okviru instrumentalnog mentorstva bile su: