Ko je govorio na konferenciji?

PREKO 180 PREDAVAČA IZ SRBIJE, REGIONA I VELIKE BRITANIJE

Konferencija “Nove tehnologije u obrazovanju 2017” je okupila preko 180 edukatora, predavača, entuzijasta iz Srbije, regiona i Velike Britanije koji su otvorili neke nove poglede i pristupe na temu obrazovanja i digitalnog doba i zajedno sa učesnicima diskutovali o budućnosti obrazovanja. Na ovoj stranici saznajte ko su bili neki od govornika i o čemu su to sve govorili tokom svojih predavanja.

Ovde možete pogledati ko su bili predavači na prošlogodišnjoj konferenciji. Pogledajte i snimke nekih od prošlogodišnjih predavanja i preuzmite prezentacije koje su korišćene.

 

DAN 1, 9. februar sala SPACE  sala INSERT sala ALT
DAN 2, 10. februar sala SPACE  sala INSERT sala ALT
DAN 3, 11. februar sala SPACE sala INSERT sala ALT

IZMEĐU OSTALIH, NA KONFERENCIJI SU GOVORILI:

Donald Klark

NEVEROVATNE TEHNOLOGIJE U SLUŽBI UČENJA – AI, VR I AR, Blockchain

Donald je predstavio programe veštačke inteligencije, virtualne i proširene stvarnosti, kao i drugih tehnologija u službi učenja. 

veštačka inteligencija i njena uloga u budućnosti učenja

Google je verovatno jedan od alata koje učenici najviše koriste. Pored toga, postoje alati koji koriste veštačku inteligenciju pri učenju. Zatim, postoje adaptivni sistemi za učenje koji pomažu učenicima da usvoje gradivo. Na kraju, svedoci smo napretka u oblastima ocenjivanja na osnovu digitalnih isprava, prepoznavanja crta lica, kao i automatskog ocenjivanja radova učenika.

Donald je preduzetnik u oblasti obrazovnih tehnologija. Radio je u školama, na fakultetima kao i na programima razvoja ljudskih resursa i celoživotnog učenja. Ima preko 30 godina iskustva u oblastima učenja na daljinu, video igara, simulacija, društvenih mreža i virtualne stvarnosti. 

Dr. Tomas Lankaster

Istraživanje kulture plagijarizma koja UGROŽAVA obrazovanje

Ova prezentacija koristila je priče iz popularne kulture, kao i rezultate istraživanja koja odgovaraju na pitanja u vezi sa veoma aktuelnom temom plagijarizma u visokom obrazovanju. Prezentacija je razmotrila zašto je stvaranje kulture u kojoj je plagijat neprihvatiljiv od velikog značaja za razvoj visokog obrazovanja.

Tomas je jedan od vodećih stručnjaka u oblasti studentskog plagijarizma u Evropi, sa preko 30 objavljenih naučnih publikacija koje se bave ovom temom. O njegovom istraživačkom radu na temu fenomena koji je nazvao "Contract Cheating" izveštavali su mediji širom sveta, uključujući BBC, The Times i The Telegraph. Diplomirao je na Univerzitetu Oksford, a trenutno je prodekan Univerziteta Stafordšir u Velikoj Britaniji.

Filip Bedž

PROGRAMIRANJE: PROLAZNI TREND ILI VAŽAN DEO NASTAVNOG PROGRAMA

Saznajte zašto je kritičko mišljenje važno za programiranje i zašto je za učenike dobro da iskuse neuspeh i rad u nesigurnim i složenim uslovima. Filip vas je poveo na putovanje kroz koje će istražiti procese jednog programerskog projekta, prepreke koje učenici moraju da prevaziđu, kao i lekcije koje nauče i veštine koje steknu.

20 SAVETA O RAČUNARSTVU ZA 30 MINUTA

Filip je sa publikom podelio 20 korisnih saveta o programiranju i logičkom razmišljanju. Ovo uzbudljivo predavanje vas je sigurno nateralo da se zapitate zašto ranije niste počeli sa nastavom programiranja.

Filip radi kao obrazovni inspektor zadužen za programiranje u Savetu Hempširskog okruga i kao profesor na master studijama. Svoje savete deli sa svima na sajtu code-it.co.uk. Bio je uključen u sastavljanje nastavnog programa za programiranje u Engleskoj. 

Majls Beri

Šta učimo o nastavi računarstva

Prezentacija je predstavila neke od lekcija koje su britanski nastavnici računarstva naučili. Majls će predstaviti deset najboljih saveta za efektivnu pedagogiju u računarstvu koji su povezani sa studijom slučaja u nastavi i dokazima iz istraživanja u kompjuterskim naukama.

Programiranje kroz nastavni plan

Na osnovu nekoliko ideja o tome kako tehnologija može biti iskorišćena za unapređenje učenja u različitim oblastima, Majls će predstaviti praktične primere koji pokazuju kako učenici mogu da primene i razviju svoje programerske veštine.

Majls je glavni profesor na predmetu računarstvo na Univerzitetu Rouhempton. Tokom 18 godina radio je u četiri škole, gde je dosta vremena proveo kao IKT koordinator, a kasnije i direktor.

Mark Martin

Obrazovne tehnologije i web alati 2.0

Ova prezentacija je istražila na koji način možemo da koristimo obrazovne tehnologije kako bismo zainteresovali učenike za nastavu, kao i kako možemo da stvorimo kulturu korišćenja tehnologija u obrazovanju što će doprineti boljim rezultatima pri savlađivanju lekcija na duži vremenski period. Mark je objasnio da tehnologija ne treba da bude glavni fokus, već da su inovacija i kreativnost primarni.

Mark Martin je izvanredan predavač sa značajnim iskustvom u držanju inovativnih i inspirativnih predavanja. Radio je kao konsultant na brojnim projektima u saradnji sa Microsoftom, Intelom, JP Morganom, Barclay’s bankom, Tech City UK, Appshed, Akademijom Chains. Takođe, držao je predavanja na temu korišćenja mobilnih tehnologija u nastavi i učenju na najvećem britanskom događaju posvećenom novim tehnologijama u obrazovanju (Bett Show) 2013. i 2015. godine, kao i na konferenciji “Nove tehnologije u obrazovanju 2016”.

Natalija Kucirkova

Upotreba ekrana osetljivih na dodir kod predškolaca

Na osnovu međunarodnih dokaza, Natalija je predstavila sveobuhvatan i lako dostupan pregled ključnih prednosti i ograničenja prilikom upotrebe ekrana osetljivih na dodir sa decom uzrasta od dve do osam godina. Pažnja je bila posvećena novim karakteristikama tableta i pametnih telefona u ranim fazama učenja i efektivnoj pedagogiji potrebnoj za inovativnost u praksi.

Natalija Kučirkova je profesor na Univerzitetskom koledžu u Londonu. Njeno istraživanje se odnosi na inovativne pristupe podršci razvoju digitalne pismenosti i upotrebe digitalnih tehnologija kod dece. Ona je osnivač i predsednik "Specijalne interesne grupe za digitalne knjige za decu i aplikacije za pismenost" u britanskom Udruženju za opismenjavanje.

Nil Moris

Institucionalna upotreba i prednosti digitalnih tehnologija

Ova prezentacija je uspešno predstavila širok spektar digitalnih tehnologija u podršci studenata u Lidsu sa strateškog i operativnog stanovišta fokusirajući se na učenje i učenike. Primeri su uključivali razvijanje najvećeg automatskog sistema za snimanje predavanja u Evropi, organizovanje MOOC kurseva za preko 500.000 slušalaca i upotrebu mobilnih aplikacija za uživo glasanje u učionici.

Nil Moris je predsednik odbora za obrazovne tehnologije, inovacije i promene na Fakultetu za obrazovanje i direktor digitalnog učenja na Univerzitetu u Lidsu. Nil se ranije bavio neuronaukom, a trenutno se bavi istraživanjima u oblasti obrazovnih tehnologija, učenja na daljinu i mešovitog učenja. 

Nil Rikus

Šta da radimo kada ima previše Scratch-a?

Scratch se uspešno koristi u osnovnim školama širom sveta za uvođenje dece u programiranje. Međutim, postoji opasnost da učenici mogu da se izoluju ako se često koristi isto programersko okruženje. Tokom ove sesije, razgovarali smo o nizu hardvera i softvera za povećanje programa za učenike u sklopu Scratch-a, koji se kao alternativa Scratch-a mogu koristiti za ojačavanje i uvođenje novih programski koncepta.

Nil je profesor na predmetu računarstvo na Univerzitetu u Herfordširu. Takođe je i asistent za računarstvo na kursevima na Brunel Univerzitetu i Univerzitetu u Lidsu. Uspešno je pripremio stotine nastavnika za posao u školama i održao širok spektar obuka.

Rejčel Maksvel

Snimanje predavanja – Da li je KORISNIK uvek u pravu ?

Ovo predavanje je govorilo o balansiranju između zahteva studenta za snimanjem lekcija i institucionalne agende koja vrednuje aktivan, mešovit i personalizovan pristup u učenju. 

Upotreba AMUP: institucionalni pristup aktivnom mešovitom učenju

Univerzitet Northempton polako zauzima mesto gde „aktivno mešovito učenje“ postaje normalno. Ovo predavanje je predstavilo izazove sa kojima se susrećemo na Univerzitetu želeći da razvijemo aktivne učenike i nastavnike uključene u proces mešovitog učenja.

Rejčel je šef odeljenja na Institutu za učenje i razvoj nastave u okviru britanskog Univerziteta Northempton. Njena uloga uključuje vođenje institucionalnih projekata u razvijanju politike i prakse i ostvarivanje strateških ciljeva univerziteta. 

Sajmon Kros

UČENJE KROZ OBNAVLJANJE GRADIVA

Ova prezentacija se bazira na dizajnu procesa učenja i predstavljanju novog pogleda na veoma važan proces obnavljanja gradiva pre testiranja. 

Sajmon je predavač na Institutu za tehnologiju u obrazovanju koji radi u sklopu Otvorenog Univerziteta Velike Britanije. Njegov rad se fokusira na nekoliko oblasti u koje spada ocenjivanje, dizajn procesa učenja, problemi koji se javljaju kod adaptivnog i vizualizovanog učenja i otvoreno onlajn učenje. Trenutno je uključen u nekoliko projekata koji su povezani sa institucionalnim programom ocenjivanja u sklopu Otvorenog Univerziteta.