Prema predviđanjima Svetskog ekonomskog foruma, već sledeće 2022. godine, zaposleni će učiti čak 42% novih veština da bi obavljali dosadašnje poslove. Za to je neophodno aktivno učenje, analitičko razmišljanje i neprestano povećanje kompetencija povezanih sa tehnologijom. Šta će biti za deset i više godina kada sadašnji osnovci iskorače iz obrazovnog sistema na tržište rada teško je reći, ali će im veštine kritičkog mišljenja i rešavanja problema, kao i kreativna upotreba osvojene digitalne pismenosti, bez sumnje biti od velike koristi.
I upravo to je u osnovi našeg programa "Škole za 21. vek". Cilj programa je sticanje veština za poslove budućnosti i to na zabavan način - kroz takozvano fizičko programiranje, programiranje mikrobita - malog džepnog računara koji ima procesor, senzore i ekran od 25 led diode. Na taj način učenici odmah mogu da vide kako ono što su programirali funkcioniše u realnosti. Mikrobit je razvijen 2016. u Ujedinjenom Kraljevstvu sa ciljem da deci olakša učenje programiranja i razbije strah od tehnologije. Danas se Mikrobit koristi u školama širom sveta. Kako se Mikrobit koristi u Srbiji? Kakvu obuku i koju vrstu podrške su dobili nastavnici a šta su naučili đaci? Na koji način se kompleksan program "Škole za 21. vek" uklapa u aktuelnu reformu obrazovnog sistema u Srbiji? - samo su neka od pitanja na koja je TV ekipa Naučnog programa dobila odgovore u Beogradu, Svilajncu i Nišu. U emisiji učestvuju: Šon Meklaud - ambasadorka Ujedinjenog Kraljevstva u Srbiji, Piter Braun - direktor British Council-a za Zapadni Balkan, Katarina Aleksić - rukovodilac Centra za obrazovnu tehnologiju pri Zavodu za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, Katarina Anđelković - programski koordinator Fondacije Petlja, nastavnici i učenici iz osnovnih škola u Svilajncu i Nišu.